Masło orzechowe robi się z orzeszków ziemnych. Orzechy bogate są w witaminy B3 i E, nienasycone kwasy tłuszczowe i potas. Są także skarbnicą cennych, bardzo ważnych składników w naszej diecie. Masła nie należy jednak jeść bez ograniczeń, ale warto z niego korzystać w rozsądnych ilościach. Masło mimo swojej kaloryczności może stanowić element zrównoważonej, zdrowej diety. 

Kupując masło orzechowe pamiętajmy o sprawdzaniu jego składu. Najlepszym wyborem będzie to, którego zawartość orzechów wynosi 100% i nie posiada żadnych innych substancji. Nienajgorszym wyborem będzie masło, które zawiera minimum 90% orzechów, tylko pamiętajmy, że pozostałe 10% to zazwyczaj cukier i sól (wg mnie zupełnie niepotrzebny dodatek).



 Dlaczego warto jeść masło orzechowe? Oto zalety masła orzechowego:

  • Orzechy ziemne zawierają dużo pełnowartościowego i łatwo przyswajalnego białka. Polecane są szczególnie weganom i wegetarianom a także sportowcom.
  • Umiarkowane spożywanie masła orzechowego nie tuczy, a wręcz pozwala na lepsze spalanie tkanki tłuszczowej. Jest to możliwe dzięki obecności nienasyconych kwasów tłuszczowych, które potocznie zwane są zdrowymi kwasami.
  • Jednym z aminokwasów, który znajduje się w orzeszkach ziemnych jest arginina. Odpowiada ona za przyrost masy mięśniowej, a także redukuje uszkodzenia mięśni po treningu.
  • Zawarte w maśle orzechowym witaminy z grupy B, poprawiają koncentrację i pamięć a także zmniejszają stres. 
  • Masło orzechowe jest bogate w witaminę E, która zabezpiecza komórki przed oddziaływaniem wolnych rodników. Witamina ta jest nazywana witaminą płodności oraz młodości. Należy do antyoksydantów, usuwa z organizmu wolne rodniki, przez co opóźnia proces starzenia się skóry.
  • Masło ma niski indeks glikemiczny dlatego mogą je spożywać osoby chore na cukrzycę.
  • Dzięki zawartości błonnika i złożonych węglowodanów szybko powoduje uczucie sytości. Masło orzechowe to świetna alternatywa dla niezdrowych przekąsek. Zdecydowanie lepiej zastąpić nim kremy czekoladowe.

masło orzechowe

Masło orzechowe można wykorzystać do wielu posiłków. Można go używać do naleśników czy pancakes. Możemy także upiec z nich zdrowe ciasteczka (przepis tutaj) albo posmarować omlet. Takie śniadanie zapewni nam energię i nasyci nas na wiele godzin.

Pamiętajmy, że każdy produkt wprowadzany do diety i stosowany z głową może przynieść naszemu organizmowi wiele korzyści.

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu przekonacie się jak wiele korzyści niesie ze sobą spożywanie masła orzechowego w rozsądnych ilościach .

 

Photo by Corleto Peanut butter on Unsplash