Prawidłowa waga w sporcie wytrzymałościowym

Sporty wytrzymałościowe rządzą się swoimi prawami. Skutkiem tego, potrzebujemy odpowiedniego nastawienia treningowego, a także indywidualnego przygotowania właśnie pod trening wytrzymałościowy. Waga w wypadku tego treningu jest kluczowym elementem, ponieważ dobrze optymalizując wagę naszego ciała, jesteśmy w stanie pobijać kolejne rekordy, związane z treningiem wytrzymałościowym. Jaka waga jest więc najlepsza dla takiego treningu? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć poniżej. Zapraszamy!

Jak powinna wyglądać dieta dla „wytrzymałościowca”?

Jako iż treningi wytrzymałościowe są bardzo wyczerpujące, wymagają odpowiedniego żywienia. Mowa aż o 40 różnych składnikach, które powinniśmy zawrzeć w naszej diecie. Co więcej, posiłki możemy przyjmować zarówno w formie stałej, jak i w formie płynnej, co znacznie pomoże nam uzupełnić wszystkie potrzeby.

Jeśli zaś chodzi o konkretne potrzeby, musimy pozyskiwać jak najwięcej źródeł energii bogatych w węglowodanach, natomiast ubogich w tłuszcze. Odpowiednia dieta powinna uwzględnić także, przynajmniej 13 witamin i 16 soli mineralnych, aby utrzymać wszystkie niezbędne wartości ciała, wymagane podczas treningu wytrzymałościowego. Dzięki optymalnej diecie dbamy także o odpowiedni dobór wagi, który pomoże nam osiągnąć finalnie, jeszcze lepsze efekty podczas treningu wytrzymałościowego.

Przeprowadzone już badania na kolarzach i triathlonistach jasni pokazały, że optymalny schemat wagi u tych sportowców był kluczowy, do osiągania najlepszych efektów podczas zawodów. Ilość posiłków owych sportowców była spora, ponieważ zawierała aż 9 posiłków. Należy jednak pamiętać, że same treningi tych konkretnych dyscyplin zajmują aż od 6 do 9 godzin dziennie.

Jaka jest odpowiednia waga dla treningu wytrzymałościowego?

Wydawać by się mogło, że najmniejsza waga to taka, która jest najniższa w naszym, konkretnym przypadku. Niemniej jednak trening wytrzymałościowy to balans między lekkością a siłą, natomiast siła wymaga również napędzenia poprzez odpowiednią ilość mięśni. Skutkiem tego, nasza waga powinna być zoptymalizowana do jak najmniejszej ilości tkanki tłuszczowej, jednak zbudowana w dobrej korelacji mięśniowej, która pozwoli nam uzyskać niezbędną siłę.